mangala2023a.jpg

Учениците от гимназията ще разучават три древни мисловни игри

 

Габриел Лазаров от 9.Б клас на Професионалната гимназия по икономика и мениджмънт Пазарджик стана абсолютен победител в турнира по Мангала/Гьочурме- древна турска игра. Състезанието бе част от проекта "Games of Brain" и се проведе в град Измир, Турция, от 6 до 12 май.

Професионалната гимназия по икономика и мениджмънт Пазарджик бе представена от осем деветокласници от 9.а, 9.б и 9.е класове и двама преподаватели - Слава Андонова и Марияна Георгиева. Българският отбор бе посрещнат топло от турските домакини в Лицей „Анадолу Имам“. Всички участници от България, Полша и Северна Македония бяха обучени от домакините да играят древните турски и персийски мисловни игри Mangala, Q-bitz и Reversi, след което се проведе турнир между децата –участници в проекта. След оспорвана битка продължила над три часа, още първият ден, до финала достигнаха Габриел от България, Амар от Северна Македония и Ханна от Полша. В крайна сметка след преки елиминации победител стана Габриел Лазаров от ПГИМ Пазарджик. Всеки от турнирите се провеждаше в различни частни училища в Измир.

Древните игри са забавни и провокират логическото мислене на участниците като способстват за обостряне на тяхното внимание. Те са традиционно средство за обучение на ученици в Турция, като там се играят от 3 до 12 клас. Последния ден от проекта "Games of Brains" бе особено вълнуващ -домакините от два частни колежа в Измир приветстваха участниците с червени рози и осигуриха отлични условия за работа. С гордост показаха STEM лабораториите и спортните си съоръжения. Обучението приключи с връчване на сертификати.

Освен да се състезават партньорите от Турция, България, Полша и Северна Македония представиха страната си, традициите, кухнята и културата. ПГИМ Пазарджик направи презентация за България на английски език, представена  от Васил Гюров и Адриана Тонова от 9.Б клас и втора презентация - за училището, от Лъчезар Христосков от 9.а клас. Всеки от отборите отнесе в страната си комплект от мисловните игри. Българският отбор, след завръщането си, показа на директора на училището Таня Благова наученото в Турция. Предстои деветокласниците в Часа на класа да обучат своите съученици да играят на игрите Mangala, Q-bitz и Reversi и така да повишат тяхното внимание и съсредоточаване и в останалите часове от учебната програма, споделиха техните ръководители.

Mangala2023 800 600

Mangala2023 800 600v


mangala2023.jpg


Loading...